Kundvagn 0

Produkten tilllagd i din varukorg

Kvantitet
Totalt:

Det är 0 artiklar i din varukorg. Det är 1 artikel in din varukorg.

Totalt antal produkter: (inkl. moms)
Totalt frakt: (inkl. moms) Gratis frakt!
Totalt: (inkl. moms)
Fortsätt shoppa Gå till kassan

Köpvillkor

Notera att dessa köp- och leveransvillkor gäller samtliga produkter på Speltid.se

  1. Beställningar
  2. Frakt
  3. Betalning
  4. Leverans
  5. Ångerrätt och öppet köp
  6. Reklamationer

1. Beställningar

1.1. Personer under 18 år
Endast personer över 18 år tillåts handla på Speltid.se

1.2. Kreditkontroll
Om du väljer fakturabetalning får du genast besked om kredit har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. I samband med detta kan Klarna komma att ta en kreditupplysning. I det fall kreditupplysning sker skickas en omfrågandekopia ut till dig, i enlighet med nya kreditupplysningslagen (KUL) som trädde i kraft 1 januari 2011. Skulle ansökan inte bli beviljad är ni välkomna att välja ett alternativt betalningssätt eller kontakta Klarna.

1.3. Kreditgränser
Kreditlimiter varierar beroende på kundkategori och etableras av Klarna AB. Alla kreditlimiter förutsätter dock att du inte totalt överstiger din kreditlimit hos Klarna AB, har några oreglerade skulder eller misskött dina åtaganden gentemot Klarna.

1.4. Förhandsbokningar
Du kan förhandsboka produkter på Speltid.se. Placera de varor du vill förhandsboka i kundvagnen (precis som ett vanligt köp). Vi skickar dessa beställningar direkt när vi får in produkten (tanken är att du ska ha varan på release dagen eller närmast vardagen efter om releasen är en lördag). Om du beställer varor som redan finns i lager samtidigt som en förhandsbokad produkt håller vi hela ordern tills allt kommit. Vill du inte vänta rekommenderar vi att du gör två separata ordrar.

1.5. Beställningar till utlandet
Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningar till utlandet enbart kan betalas med kreditkort och att svensk moms debiteras på alla beställningar. Alla beställningar till utlandet samlevereras när alla beställda produkter finns i lager.

2. Frakt

2.1. Fraktkostnad inom Sverige
Standard frakt från Speltid är 60:-. Om beställningen överstiger 800:- skickas den fraktfritt.

3. Betalning

3.1. Betalningssätt

3.1.1. Faktura
Fakturabetalning erbjuds i samarbete med Klarna AB. Vår fordran överlåts därmed till vår samarbetspartner Klarna, som i sin tur överlåter fordran till Nordea Finans Sverige AB (publ). Betalning ska ske till Nordea på angivet konto.

För att beställa mot faktura måste du uppge ditt fullständiga personnummer och detta lagras därmed i vårt kundregister. Önskar du inte uppge hela ditt personnummer eller om Klarna ger avslag vid beställningstillfället så hänvisar vi till något av de andra betalningsalternativen (se 3.1.2 Kreditkort, 3.1.4 Direktbetalning eller 2.4 Postförskott). Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd adress. 

Klarnas fakturavillkor:
Handla nu - betala efter leverans
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

3.1.2. Kreditkort
Vi accepterar MasterCard, och Visa. Vid beställning anger du betalningssätt "Kreditkort" i Kassan. När du trycker på knappen "Genomför Köp" kommer du då till en Kreditkortssida där du anger dina kreditkortsuppgifter.

Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningens totalbelopp kommer att dras på ditt kreditkort inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående.

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen

Våra kreditkortsbetalningar hanteras av DIBS Payment Services AB (publ). Ditt kreditkortsnummer sparas inte hos Speltid.se

3.1.3. Delbetalning
Speltid.se erbjuder i samarbete med Klarna AB två olika delbetalningsalternativ. 
Det ena alternativet är ett du delbetalar till en fast månadskostnad på 3, 6, 12 eller 24 månader.
Detta alternativ finns att välja när din beställning överstiger 1000 kr. Väljer du detta alternativ tas fakturan/krediten över av Klarna AB. För fullständiga kredit och kontovillkor se länk: Kontovillkor Klarna

3.1.3.1 Klarna konto
Det andra alternativet är ett kontoalternativ, då betalar du i din egen takt. Här kan du själv välja vilket belopp du ska betala in varje månad, dock minst 1/24 eller 50 kr inklusive aviavgift. Du betalar alltid efter att du har mottagit beställningen. Om du har flera pågående delbetalningsköp så sammanställs dessa på en och samma månadsfaktura. Det betyder att du i och med din delbetalning öppnar ett konto hos vår samarbetspartner Klarna AB. Har du gjort flera delbetalningsköp så betalar du en aviavgift. Konto har 19,5% i årsränta men ingen uppläggningsavgift. Du kan när som helst avsluta din delbetalning genom att sätta in återstående belopp.

3.2. Dröjsmålsränta och påminnelseavgifter
Om du inte betalar din faktura i tid skickar Klarna ut en påminnelse med en påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålsränta om f.n. 25,50%. Betalning ska ske till det konto och betalningsmottagare som anges på fakturan.

3.3. Moms
Moms ingår i alla våra priser.

4. Leverans

  • Om vi har din beställning senast 17.30 (gäller ej fredag och lördag) skickas ordern dagen efter. Detta gäller om produkterna finns i lager.
  • Är varan slut tar det ca 3 – 14 dagar innan den kommer in i lager, kan vara längre leveranstid från vissa leverantörer.
  • Varor som är beställningsvaror kan ta längre tid att få hem. Kontakta oss på speltid.fantasia@gmail.com om du vill ha en mer exakt leveranstid.

5. Ångerrätt och öppet köp

5.1. Distans- och hemförsäljningslagen
Speltid.setillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta gäller inte om förpackningen är bruten.

5.2. Vid eventuell försening av leverans
Du har alltid rätt att häva ett köp om du inte accepterar en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.

5.3. Återbetalning
Har du betalat i förskott och vill häva ett köp p.g.a. en försenad leverans, eller vill utnyttja din ångerrätt, betalar vi tillbaka pengarna inom 30 dagar

5.4. Ångerrätt
För att utnyttja din ångerrätt  kontaktar du Speltid.se  för att erhålla korrekta returuppgifter inom 14 dagar från att du mottagit din vara. Du når oss på info@speltid.se eller på 090-770360. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

- kundnummer eller personnummer
- fakturanummer
- titel på de produkter du vill returnera.

Om du utnyttjar din ångerrätt betalar du returfrakten till oss.
För att vi ska godkänna returen måste varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligast i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. 
Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar vår hantering av returen.
Returporto bekostar du själv. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Speltid.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

5.5. Vid eventuell tvist
 
Speltid följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

6. Reklamationer

6.1. Fel vid leverans
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta info@speltid.se direkt för korrekta returuppgifter och snabbaste service. Dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrad att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen, att Speltid vid köp gjort av konsument, ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Speltid. Speltid har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

6.2. Reklamationsrätt
Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskunden som kan reklamera till Speltid, om en produkt är köpt i andrahand gäller endast garanti via tillverkaren.

7. Övrigt

9.1. Reservationer
Speltid reserverar sig för framflyttning av releasedatum, prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Speltid förbehåller sig rätten att stryka en beställning utan att hänvisa till en speciell anledning.

9.2. Uppdaterad lagerstatus

Speltid.se synkar sin lagerstatus med vårt lager på Fantasia. Detta innebär att du kan se exakt hur mycket vi har i lager av en vara. Uppdateringen sker var 15:e minut vilket innebär i vissa fall kan två beställningar komma in så nära varandra att vår synk inte hinner med (i så fall meddelas ni på mail om detta).

Ytterligare frågor om Speltid.se

Har du fler frågor får du väldigt gärna kontakta oss på speltid.fantasia@gmail.com

Mvh
Andreas Bäckström
Speltid.se